چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان

  • کد خبر: ۲۲۳۳۷۱
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
  • ۶
تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان
طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل شهری مشهد در کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش شهرآرانیوز سال ۱۳۹۱ بود که منطقه قرقی و مهرگان به عنوان منطقه منفصل شهری به شهر مشهد افزوده شد. با این اتفاق، فعالیت شهری و شهرسازی در این منطقه نیازمند طرح تفصیلی بود. از همین‌رو پس انجام مطالعات و تهیه طرح، طرح تفصیلی منطقه منفصل قرقی و مهرگان در نهاد‌های استانی تصویب و با اعلام معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، هفته گذشته این طرح در کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران نیز تأیید شد تا در ادامه در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران تأیید و تصویب شود.

 با تصویب و اجرایی شدن این طرح، پاسخگویی به شهروندان مناطق قرقی و مهرگان نظام‌مند و شفاف‌تر خواهد شد و به نوعی بلاتکلیفی چند ساله اهالی این منطقه رفع می‌شود و شهرداری مشهد به ساکنان محلات این منطقه به عنوان یک منطقه منفصل شهری مبنی بر موضوع‌های قانونی پاسخگویی خواهد کرد.

جواد اصغری در گفتگو با شهرآرا در این‌باره گفت: منطقه منفصل قرقی و مهرگان سال ۱۳۹۱ به عنوان یک منطقه منفصل به شهر مشهد افزوده شد، اما طرح تفصیلی برای این محدوده وجود نداشت.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ قراردادی برای تهیه طرح تفصیلی این محدوده منعقد شد، اما با توجه به مشکلات عمده‌ای که برای تأمین خدمات و پاسخگویی به شهروندان وجود داشت، تهیه این طرح به طول انجامید تا اینکه با همت مدیریت شهری به‌ویژه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی این طرح سال گذشته آماده و پس از تأیید در کمیته‌های کمیسیون ماده۵ استانداری در‌نهایت به تصویب کمیسیون ماده۵ رسید.

از تصمیم تا تصویب

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: با توجه به وجود مغایرت این طرح با طرح جامع، طرح تفصیلی منطقه منفصل قرقی و مهرگان به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی رسید و در نهایت برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ارسال شد.

اصغری بیان کرد: خوشبختانه این طرح در جلسه هفته گذشته کمیته فنی کالبدی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مطرح و تأیید شد.

وی ادامه داد: این طرح در نخستین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد و امیدواریم به تصویب برسد. با تصویب و ابلاغ این طرح در عمل منطقه منفصل قرقی و مهرگان دارای طرح تفصیلی قابل اجرا خواهند شد.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح برای نخستین بار مردم منطقه قرقی و مهرگان می‌توانند طبق ضوابط طرح پاسخگویی داشته باشند و پروانه‌ها براساس طرح مصوب صادر خواهد شد. همچنین خدمات پیش‌بینی‌شده ازسوی نهاد‌های خدمت‌رسان به صورت قابل قبول برای شهروندان این منطقه فراهم می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مریم شیرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
یه فکری بکنین هم برای فضای سبز واسفالت بلوار کشاورز ومحله ی کشاورز که جز۶محله های مستضعف نشین هست.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
1
سلام من دوساله دنبال مجوز ساخت هستم متاسفانه هیچ نهادی پاسخگو نیست ...اصلا منطقه رو ادم حساب نمیکنن فقط وقتی میری درست کنی تمام ارگانها میان برا دعوا .این چه قانونب هست کمی بفکر منطقه محروم هم باشین بخدا اگه قیامتی باشه تمام مسعولین نمیدونم چجوری میخوان جواب بدن...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
1
باسلام و احترام
تنها راه برون رفت از حاشیه شهر مشهد
فقط فقط فقط تبدیل حاشیه های شهر مشهد به شهر
مثل شهر مهرگان
شهر فردوسی
و....
تا حاشیه ها سرو سامان بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
بلوار توس هم تعیین تکلیف کنید تا شاهنامه .الان شاهنامه شهره بلوار توس که نزدیکتره روستا خیلی داغونه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
0
1
سلام چه عجب یادی از منطقه جاده سیمان کردن فکرکردم ما
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
سلام تورو خدا یه فکری برای کال درجاده سیمان علی اباد لاله ۱بکنینن ما اینجا ساکن هستیم خیلی خیلی کثیفه وهم خطرناک واسه بچه ها
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->